Странице

четвртак, 24. фебруар 2022.

Djavolje pismo - ( Devil letter )

 


Pismo je napisala italijanska časna sestra Maria Crocifissa della Concezione u 17. veku. Rođena je kao Isabella Tomasi i postala je časna sestra kada je imala 15 godina. Po priči se navodi da je časna sestra imala 31 godinu kada je pismo napisano.

Legende tvrde da je, nakon duge borbe između časne sestre i Sotone, pismo pronađeno u ruci časne sestre 11. avgusta 1676. godine kada se probudila iz nesvestice u svojoj sobi lica umrljanog mastilom. Ovaj događaj se dogodio u samostanu  Palma di Montechiaro,  u provinciji Agrigento, na Siciliji. Očigledno, časna sestra i njene sestre nisu mogle da dekodiraju tekst, ali su s vremenom odlučili da to moraju biti reči Sotone koji pokušava uveriti mladu časnu sestru da se okrene od svoje vere.

Pisani izvještaj o događaju igumanije Marije Serafice svedoči o hrabrosti sestre Marije, tvrdeći da je Sotona pokušao naterati časnu sestru da potpiše pismo. Ipak, sestra Marija se očito usprotivila zahtevu tako što je umesto toga napisala "Ohimé" (oh ja).

Sadržaj ostatka teksta vekovima je bio misterija. Samostan je čak ponudio jednomesečni odmor u Agrigentu za osobu koja bi uspela da ga dešifruje 1960-ih. Niko to do sada nije mogao.

Sve do 2017 godine kada je navodno šifra razbijena. Nakon 341 godine, tajanstvena zbrka arhaičnog pisma koje je navodno napisala italijanska časna sestra opsednuta Sotonom, naučnici tvrde da je šifra konačno razotkrivena. Naučnici su to postigli korištenjem razbijača koda koji su otkrili na Deep Webu.

Tim iz naučnog centra Ludum na Siciliji koristio je algoritam za razbijanje koda pronađen na Deep Webu. Isti softver navodno koriste neutvrđene obavještajne službe.

Koristeći taj softver, tvrdi se da su naučnici uspeli dešifrirovati svih 14 redova pisma. Softver je koristio algoritam za otkrivanje uobičajenih znakova i upoređivao ih sa najsličnijim znakovima u različitim alfabetima.

Pismo je nedosledno i pomalo nekoherentno govori o vezama između Boga, ljudi i Sotone. Tvrdi se da su Bog, Isus i Sveti Duh “mrtvo opterećenje”, a dalje se kaže da su ljudi izmislili Boga i Zoroastera. Takođe se tvrdi da “Bog misli da može osloboditi smrtnike” i dodaje “ovaj sistem ne radi ni za koga”. Konačno, čini se da se odnosi na reku Stiks, koja razdvaja Zemlju i podzemni svijet u grčkoj i rimskoj mitologiji, u neobičnoj frazi „Možda je sada Stiks siguran“.

Neki ljudi vide sadržaj pisma kao „ jeziv “ ili kao mogući dokaz da je sestra Maria Crocifissa della Concezione bila opsednuta đavolom, dok drugi kažu da je to bila monahičina razrađena kreacija. Sa druge strane, veruje se da je časna sestra imala bipolarni poremećaj ili šizofreniju i da je možda iskusila halucinacije i zablude. Imidž đavola često je prisutan u ovim poremećajima. Iz istorijskih zapisa saznaje se da je svake noći vrištala i borila se protiv đavola.

Prema talijanskom News Radio 105 , sestra Maria Crocifissa della Concezione dobila je još dve poruke od Sotone, ali nije htela napisati ili otkriti njihov sadržaj.

Brazilski Stounhendž - ( Calçoene Stone Circle - Brazilian Stonehenge )

 


Grupa naučnika i istraživača pronašla je dokaze da je u Brazilu mogla postojati visoko napredna drevna civilizacija. Gotovo 500 godina pre nego što je počela evropska kolonizacija Amerike, domoroci koji su naseljavali brazilsku Amazoniju su stvorili impresivan raspored ogromnih visokih granitnih blokova .

Naučnici spekulišu da je ovo masivno kamenje – za koje neki ljudi kažu da podseća na Stounhendž – takođe bilo drevna astronomska opservatorija. Struktura se sastoji od 27 blokova granita, svaki visok do 4 metra (13,12 stopa), koji stoje uspravno u krugu prečnika preko 30 (98,43 ft.) metara. Drugim rečima, pre skoro hiljadu godina na ovom području cvjetala je drevna civilizacija domorodačkih naroda.

Detaljni testovi radiokarbonata i merenja na lokaciji tokom zimskog solsticija bacili su svetlo na drevne civilizacije koje su naseljavale Amazon. Na osnovu novih dokaza, arheolozi su zaključili da su autohtoni narodi koji su živeli na tom području razvili napredniju civilizaciju nego što je većina zapadnih posmatrača ranije mislila.

Ovim megalitima pridružuju se i druga nedavna arheološka otkrića u Brazilu – uključujući džinovske kopnene rezbarije i ostatke utvrđenih naselja. Sve u svemu, ova nova otkrića dovode u pitanje uobičajenu percepciju da je Amazon u prošlosti bio relativno netaknut od strane ljudi, osim malih, nomadskih plemena.

Međutim, postoji značajan broj naučnika i arheologa koji tvrde da će biti potrebno više informacija i dokaza o Rego Grandeu kako bi ga uzdigli u carstvo praistorijskih mesta jasno zamišljenih za astronomska posmatranja.

Kamenje možda nije korišteno isključivo za astronomske funkcije, već i za verske ceremonije i ritual. Kamenje Rego Grandea je prilično neobično i po svojim nepravilnostima može imati svoje jedinstveno značenje, drugačije od ostalih megalitskih lokaliteta širom svijeta. Rego Grande može odražavati značaj animizma (pripisivanje duše entitetima u prirodi, pa čak i neživim objektima) u amazonskim kulturama.

Takođe je važno napomenuti da su od dana kada su arheolozi započeli iskopavanja u amazonskom Stounhendžu 2005. godine, otkrili ručno rađene keramičke urne za sahranu, što verovatno znači da je deo tog područja u nekom trenutku mogao služiti kao groblje. Takođe, čini se da je kamenje postavljeno na svetlost putanje Sunca za vreme zimskog solsticija - kada je zvezda u najnižoj tački, nešto što implicira da je ovo mesto moglo da se koristi i kao bogomolja umesto kao astronomska. opservatorija.

Možemo samo nagađati (za sada) šta znači kamenje Rego Grandea.


Lej linije ( Ley lines )


 

Ley linije su prvi put teoretizirane 1921. godine i od tada se vodi debata o tome postoje li ili ne, i ako postoje, kojoj svrsi služe.

1921. godine, arheolog amater Alfred Watkins napravio je otkriće . Primetio je da su se drevna nalazišta, na različitim tačkama širom sveta, složila u neku vrstu poravnanja. Bilo da su lokacije koje je napravio čovek ili prirodna, sve su ušle u obrazac, obično ravnu liniju. On je skovao izraz za ove linije "leys", kasnije "ley lines", i na taj način otvorio svet natprirodnih i duhovnih verovanja.

Za one koji veruju u ley linije, koncept je prilično jednostavan. Ley linije su linije koje se ukrštaju širom sveta, poput širinskih i uzdužnih linija, koje su prošarane spomenicima i prirodnim oblicima reljefa, a sa sobom nose reke natprirodne energije. Duž ovih linija, na mestima gde se ukrštaju, nalaze se džepovi koncentrisane energije koju mogu iskoristiti određeni pojedinci.

Dakle, možete videti zašto postoje neki skeptici.

Watkins je potkrepio postojanje svojih ley linija, ističući da se mnogi spomenici širom sveta naizgled mogu povezati ravnom linijom. Na primer, od južnog vrha Irske, sve do Isreala, postoji ravna linija koja povezuje sedam različitih oblika reljefa koji nose ime "Michael" ili neki njegov oblik.

Što se tiče njihove natprirodne komponente, misterija ley linija se produbljuje kada se otkrije šta one povezuju. Duž ley linija leže Velike piramide u Gizi, Čičen Ici i Stounhendž, sva svetska čuda koja i danas iznenađuju arheologe. Možda bi njihovo prisustvo na ley linijama, u blizini takozvanih energetskih džepova, moglo objasniti njihovo nastajanje, a sve je prkosilo zakonima arhitekture tog vremena.

Iako su linije povremeno geografski tačne, postojanje ovih ley linija je osporavano skoro otkako je Watkins napravio svoje zapažanje. Jedan istraživač, Paul Devereux, tvrdio je da je koncept lažan i da ne postoji način na koji bi mogli postojati, te da je referenca na njih u okultnoj knjizi jedini razlog zašto natprirodno veruju u njih.

Devereux je takođe tvrdio da bi se ley linije mogle slučajno preklapati s poznatim spomenicima. Linije koje je Watkins nacrtao na svojoj karti lako bi se mogle objasniti kao slučajna poravnanja. Jeff Belanger, autor knjige Paranormal Encounters: A Look at the Evidence koja govori o natprirodnom značaju ley linija, slaže se. Istakao je da činjenica da se taj izraz može koristiti za opisivanje linije bilo koje dužine ili lokacije umanjuje njenu valjanost i tvrdi da nije dovoljno konkretan za upotrebu.

Mnogi ljudi su povukli vlastite ley linije kako bi dokazali koliko mogu biti slučajni, povezujući sve, od pizzerija preko bioskopa do crkava na mapama.

Bez obzira na njihovu valjanost, koncept ley linija već godinama osvaja ljubitelje natprirodnog i naučne fantastike. Često se pojavljuju kao objašnjenje za paranormalne događaje, ili kao objašnjenja za fantastične spomenike u naučnofantastičnim filmovima ili romanima.

субота, 12. фебруар 2022.

Dan zaljubljenih ( Valentine's Day )



Dok neki veruju da se Dan zaljubljenih slavi sredinom februara u znak sećanja na godišnjicu Valentinove smrti ili sahrane — koja se verovatno dogodila oko 270. godine nove ere — drugi tvrde da je hrišćanska crkva možda odlučila da praznik Svetog Valentina postavi u središte februara u nastojanju da se „hrišćanizuje“ paganska proslava Luperkalije, koje su se slavile od 13 do 15. februara, Luperkalija je bila praznik plodnosti posvećen Faunu, rimskom bogu poljoprivrede, kao i rimskim osnivačima Romulu i Remu.

Za početak festivala, članovi Luperci, reda rimskih sveštenika, okupili bi se u svetoj pećini za koju se verovalo da je o novorođenčadi Romulu i Remu, osnivačima Rima, brinula vučica ili lupa. Sveštenici bi žrtvovali kozu, za plodnost, i psa, za očišćenje. Zatim bi skinuli kozju kožu na trake, umočili ih u žrtvenu krv i izašli na ulice, nežno šamarajući i žene i oranice kozjom kožom. Daleko od toga da su se plašile, Rimljanke su pozdravljale dodir kože jer se verovalo da će ih činiti plodnijim u narednoj godini. Kasnije u toku dana, prema legendi, sve mlade žene u gradu bi stavile svoja imena u veliku urnu. Gradske neženje su nasumično birali ime iz urne i čitavusledeću godinu sa mogli biti sa svojom izabranicom.

Luperkalija je preživela početni uspon hrišćanstva , ali je stavljena van zakona — pošto se smatralo „nehrišćanskom“ — krajem 5. veka, kada je papa Gelasije proglasio 14. februar za Dan svetog Valentina. Međutim, tek je mnogo kasnije taj dan postao definitivno povezan sa ljubavlju. Tokom srednjeg veka, u Francuskoj i Engleskoj se verovalo da je 14. februar početak sezone parenja ptica, što je dodalo ideju da sredina Dana zaljubljenih treba da bude dan za romansu. Engleski pesnik Džefri Čoser prvi je zabeležio Dan svetog Valentina kao dan romantične proslave u svojoj pesmi „Parlament Foulesa” iz 1375. godine, napisavši: „Jer je ovo poslato na Dan zaljubljenih / Kada svaka greška dolazi da bira njegovog druga.”

Čestitke za Dan zaljubljenih bile su popularne još u srednjem veku, iako su pisane čestitke počele da se pojavljuju tek posle 1400. Najstarija poznata čestitka koja još uvek postoji bila je pesma koju je 1415. napisao Čarls, vojvoda od Orleana, svojoj ženi dok je bio zatvoren u Londonskoj kuli nakon zarobljavanja u bici kod Aženkura . (Pozdrav je sada deo zbirke rukopisa Britanske biblioteke u Londonu.) Nekoliko godina kasnije, veruje se da je kralj Henri V angažovao pisca po imenu Džon Lidgejt da sastavi belešku za Valentinovo Katarini od Valoa.


Sveti Valentin ( Saint Valentine )

 


Istorija Dana zaljubljenih — i priča o njegovom svecu zaštitniku — obavijena je velom misterije. Znamo da se februar dugo slavio kao mesec romantike i da Dan svetog Valentina, kakav danas poznajemo, sadrži tragove i hrišćanske i starorimske tradicije. Ali ko je bio Sveti Valentin i kako je postao povezan sa ovim drevnim obredom?

Katolička crkva priznaje najmanje tri različita svetaca po imenu Valentin ili Valentinus, od kojih su svi stradali. Jedna legenda tvrdi da je Valentin bio sveštenik koji je služio tokom trećeg veka u Rimu. Kada je car Klaudije II odlučio da su samci bolji vojnici od onih sa ženama i porodicama, zabranio je brak za mladiće. Valentin je, shvativši nepravednost dekreta, prkosio Klaudiju i nastavio da sklapa brakove za mlade ljubavnike u tajnosti. Kada su otkriveni Valentinovi postupci, Klaudije je naredio da se on ubije. Drugi pak insistiraju da je pravi imenjak praznika bio sveti Valentin Ternijski, episkop. I njemu je Klaudije II odsekao glavu izvan Rima.

Druge priče sugerišu da je Valentin možda ubijen jer je pokušao da pomogne hrišćanima da pobegnu iz surovih rimskih zatvora, gde su ih često tukli i mučili. Prema jednoj legendi, zatočeni Valentin je sam sebi poslao prvi „valentinovski“ pozdrav nakon što se zaljubio u mladu devojku — verovatno ćerku njegovog tamničara — koja ga je posetila tokom zatočeništva. Pre smrti, navodno joj je napisao pismo sa potpisom „Od tvog Valentina“, izraz koji je i danas u upotrebi. Iako je istina iza legendi o Valentinu mutna, sve priče naglašavaju njegovu privlačnost kao simpatičnu, herojsku i – što je najvažnije – romantičnu figuru. Do srednjeg veka , možda zahvaljujući ovoj reputaciji, Valentin će postati jedan od najpopularnijih svetaca u Engleskoj i Francuskoj.

Sada u Dablinu crkva tvrdi da izlaže srce sv. Valentina; u rimskoj bazilici prikazana je njegova navodna lobanja; u samostanu u Glasgowu njegov kostur lež u zlatnoj kutiji; u praškoj bazilici njegova je kost ramena atrakcija; a u madridskoj crkvi njegovi su posmrtni ostaci umotani u staklo.

Zatim je tu Terni , navodno Valentinovo rodno mesto. Tu njegove relikvije privlače vernike u Basilicu di San Valentino , čija je najranija verzija navodno podignuta nad njegovom grobom. Sve u svemu, desetak katoličkih crkava u Evropi uveliko trguje svojim vlasništvom nad ostacima ovog slavnog sveca.

среда, 9. фебруар 2022.

Ram Inn gostionica ( The Ancient Ram Inn )

 


Izgrađena 1145. godine, Drevni Ram Inn je nekadašnja rezidencija sveštenika, gostionica i javna kuća; to je ujedno i najstarija zgrada u Engleskoj koja je opstala do danas. Mnogo pre izgradnje zgrade, njena priča počinje u niskim močvarama u blizini Poterovog jezera. Ova zemlja se nalazi na raskrsnici 2 Lei linije, oblasti za koje određeni ljudi veruju da sadrže značajno visoku duhovnu energiju. Koristeći mapu, ove linije se mogu pratiti direktno do najpoznatijeg svetog mesta Engleske, Stounhendža. Legenda kaže da energija iz Stounhendža putuje Lej linijama da bi nahranila paranormalnu moć imanja. Pored toga, na ovom mestu se nalazi 5.000 godina staro pagansko groblje.

U zgradi su prvo bili zidari, robovi i radnici koji su gradili crkvu Svete Marije. Smeštena je direktno preko puta gostionice Ram Inn. Potoci na teritoriji gostionice morali su da se preusmere zbog izgradnje crkve. Mnogi veruju da je preusmeravanje vode blizu Ram Inna otvorilo portal za tamnu energiju.

U trenutku kada uđete u staru gostionicu, obavija vas aura strašne slutnje. Goli zidovi, škripe podne daske, strme stepenice i tajanstvene senke dovoljni su da izazovu najhladnije drhtaje; dok legije priča o duhovima koje marširaju iz njegove maglom obavijene prošlosti mogu ohladiti krv čak i najpostojanijem ciniku.

Prva soba s kojom se posetioci susreću je "Muška kuhinja". Ovo navodno stoji na mestu poganskog groblja, a ovde se često čuje uznemirujući zvuk dečjeg plača.

Na prvom spratu nalazi se Ramova najukletija i najstrašnija soba, Biskupova soba. Kruži priča da je čovek koji je jednom otvorio vrata sobe podignut sa zemlje I bio je bačen preko hodnika. Atmosfera unutra je opresivna i uznemirujuća.

Poznato je da se sablasni gospodin materijalizira kraj toaletnog stolića i namerno korača preko suprotnog zida.

Dva redovnika viđena su kako svetlucaju u jednom uglu. Svedoci su čuli preplašene krikove čoveka koji je, navodno, ovdje ubijen tako što mu je glava gurnuta u vatru.

Fantomski pastir i njegov pas viđeni su blizu vrata.

Jedna od najpoznatijih legendi koja okružuje ovu ukletu englesku kuću je ona o veštici koja je spaljena na lomači. Spaljivanje se dogodilo 1500-ih godina na vrhuncu gonjenja onih koji nisu praktikovali hrišćanstvo koje je odobrila vlada. Mnogi veruju da duh ove žene još uvek proganja jednu od soba u Drevnom Ramu, jer se tamo sklonila neposredno pre nego što je uhvaćena i ubijena. Danas se ova soba zove "Veštičina soba".

Drevni Ram Inn istraživali su mnogi istraživači paranormalnog, posebno za televizijske emisije poput Ghost Adventures i Most Haunted . Gostionica je bila prikazana na Great British Ghosts , a istraživala ju je i britanska grupa za proučavanje paranormalnog pod vodjstvom Kierona Butlera, koja se sastojala od sedam ljudi, uključujući fotografe i medije/duhovne savjetnike. Klub duhova (najstarija organizacija za istraživanje paranormalnog na svetu) istražio je gostionicu 2003. ali nije registrirao ništa paranormalno.

Krajem 1960-ih, čovek po imenu Džon Hamfriz zaštitio je zgradu i njenu priču tako što je Ram Inn pretvorio u svoj dom. Džon je kupio kuću 1968. i upoznao se sa ljutim duhovima prve noći u novom domu. Nakon što je zaspao, on tvrdi da ga je demonska sila zgrabila za ruku i izvukla iz kreveta preko sobe.

Džon Hamfris je sada u svojim 80-im i jedini je živi stanar u Ram Innu. Poslednje godine svog života posvetio je očuvanju ove stare zgrade i to ga je koštalo skoro svega. Njegova žena i 3 ćerke napustile su ovu ukletu staru zgradu.

Unutar svog doma, Hamfriz je pronašao dokaze o ritualnom žrtvovanju i obožavanju đavola. Što je još više uznemirujuće, otkrio je skeletne ostatke dece ispod stepeništa. Unutar skeleta pronađeni su slomljeni bodeži, za koje veruje da su korišćeni u smrtonosnom ritualu, a zatim slomljeni, tako da više nikada nisu mogli da se koriste.

Džon Hamfriz tvrdio je da ga i dalje proganjaju i napadaju nasilni entiteti koji žive u Ram Innu. Džon Hamfriz je umro 2017 godine.

Slika Gospe od Guadalupe ( Lady of Guadalupe )

 


Slika Guadalupe je čudo koje se dogodilo kada je Devica Marija odštampala svoju sliku na tkanini u Meksiko Sitiju 1531. Od tada su milioni ljudi hrlili u grad da vide sliku. Prema crkvenim zapisima, priča je počela sa čovekom po imenu Huan Dijego koji je živeo sa svojim stricem u selu pet milja severno od Meksiko Sitija. Huan je bio jedan od retkih Asteka koji su bili preobraćeni u hrišćanstvo.

Jednog dana u decembru 1531, Huan je krenuo na misu kada je prošao pored podnožja brda zvanog Tepejak. Dok se približavao vrhu, čuo je da neko doziva njegovo ime i istog trenutka ga je preplavio božanski sjaj i pojavila se Devica Marija. Rekla je Huanu da želi da se izgradi hram na brdu Tepejak. Takođe je rekla da je on njen glasnik i da treba da kaže episkopu za hram. Rekao joj je da je on samo siromašni Indijanac i da ga vladika neće poslušati, ali ona mu je rekla da ima vere i ona je nestala.

Huan je, verujući da je doživeo čudo, otišao pravo u Meksiko Siti. U to vreme, to je bilo sedište Rimokatoličke crkve u novom svetu. Satima je čekao da se sastane sa biskupom Zumanigom, poznatim kao moćan, ali nežan čovek, koji se prema Indijancima odnosio sa ljubaznošću i poštovanjem. Huan je rekao biskupu da ga je poslala Devica Marija, koja je želela hram na brdu Tepejak. Biskup je bio skeptičan i rekao je Huanu da želi dokaz.

Huan se vratio kući, ali je sledećeg dana dobio dokaz. Njegov stric se razboleo i otišao je po sveštenika da izvrši poslednje obrede. Usput se vratio na brdo Tepejak, gde se vratila Bogorodica. Rekla je Huanu da mu sveštenik neće trebati i da mu je ujak potpuno izlečen. Rekao joj je da nije uspeo da ubedi episkopa i da mu je potreban znak. Rekla mu je da ode na vrh brda i iseče cveće koje će tamo naći. Huan je bio ispunjen sumnjom jer je brdo bilo neplodno od zimske hladnoće. Međutim, otkrio je da je vrh brda ispunjen Kastinovim ružama. Skupio ih je u svoju tilmu, napravljenu od kaktusove tkanine.

Episkopu je doneo cveće i tilmu i rekao mu da je to znak. Prema crkvenim zapisima, kada je Huan otvorio tilmu, na mestu cveća pojavila se slika Device Marije. Biskup je verovao da se čudo dogodilo i da je Huan zaista video Devicu Mariju. Posle Huanovih vizija, milioni Indijanaca prešli su u rimokatolicizam za samo tri godine.

U skladu sa Bogorodičinom željom, na brdu Tepejac je ubrzo podignuta svetinja sa slikom i dalje izloženom. Crkva je dobila ime Gospa od Gvadalupe, po jednom selu u Španiji. Tokom godina, crkva je dozvoljavala neke promene na slici, uključujući zlatne uzde, heruvima i zelene, crvene i bele boje Meksika.

Od 1976. godine slika se nalazi u posebnoj bazilici, a svake godine pet miliona ljudi hodočasti. Ali otkad postoji, vodila se debata o tome da li je slika zaista čudo. Međutim, mnogi vernici su sigurni da je lik Gvadalupe zaista čudo.

Istrage:Džodi Smit je vanredni profesor filozofije na koledžu u Floridi i vodeći autoritet slike. Već 1666. crkva je naručila grupu lekara i majstora umetnika Huana Salguera da pregledaju sliku. On je zaključio da je slika na ispravnom tipu platna kako je bila u legendi i da je do sada trebalo da se raspadne.

Džejms Rendi je istraživač paranormalnog fenomena koji ima istu vrstu tkanine koja datira oko 450 do 550 godina iz Perua. On, međutim, tvrdi da bi, kada bi se stavio u okvir, mogao jako dugo da traje. Ali, u prvih sto godina, platno je bilo izloženo visokoj koncentraciji vlage i soli, i da je to trebalo da izazove raspad slike.

Godine 1789, skeptičan sveštenik je naredio jedanaest umetnika da naprave jedanaest kopija slike koristeći istu tkaninu, a za samo nekoliko godina, platno je bilo veoma izlizano i oštećeno, za razliku od slike Gvadalupe.

U maju 1979, Džodi Smit i Filip Kalahan su dobili dozvolu da vide sliku izbliza bez stakla, i iako su delovi koji su kasnije bili naslikani bili okrnjeni i zatamnjeni, lice je i dalje bilo veoma svetlo. Kada ju je proučavao pomoću lupe, nije bilo pukotina, a posle toliko vekova na slici nije bilo starosti.

Džejms Rendi tvrdi da nema konkretnih dokaza koji bi dokazali da je platno zapravo original. Infracrvene fotografije su pokazale da je nedostajala donja skica, a da je i postojala, verovatno bi je naslikala ljudska ruka. Praksa pravljenja skice pre slikanja portreta traje stotinama godina unazad. Mnogi istražitelji veruju da je tkanina originalna, dok drugi nisu baš sigurni