Slika Guadalupe
je čudo koje se dogodilo kada je Devica Marija odštampala svoju sliku na
tkanini u Meksiko Sitiju 1531. Od tada su milioni ljudi hrlili u grad da vide
sliku. Prema crkvenim zapisima, priča je počela sa čovekom po imenu Huan Dijego
koji je živeo sa svojim stricem u selu pet milja severno od Meksiko Sitija.
Huan je bio jedan od retkih Asteka koji su bili preobraćeni u hrišćanstvo.
Jednog dana
u decembru 1531, Huan je krenuo na misu kada je prošao pored podnožja brda
zvanog Tepejak. Dok se približavao vrhu, čuo je da neko doziva njegovo ime i
istog trenutka ga je preplavio božanski sjaj i pojavila se Devica Marija. Rekla
je Huanu da želi da se izgradi hram na brdu Tepejak. Takođe je rekla da je on
njen glasnik i da treba da kaže episkopu za hram. Rekao joj je da je on samo
siromašni Indijanac i da ga vladika neće poslušati, ali ona mu je rekla da ima
vere i ona je nestala.
Huan je, verujući
da je doživeo čudo, otišao pravo u Meksiko Siti. U to vreme, to je bilo sedište
Rimokatoličke crkve u novom svetu. Satima je čekao da se sastane sa biskupom
Zumanigom, poznatim kao moćan, ali nežan čovek, koji se prema Indijancima
odnosio sa ljubaznošću i poštovanjem. Huan je rekao biskupu da ga je poslala
Devica Marija, koja je želela hram na brdu Tepejak. Biskup je bio skeptičan i
rekao je Huanu da želi dokaz.
Huan se
vratio kući, ali je sledećeg dana dobio dokaz. Njegov stric se razboleo i otišao
je po sveštenika da izvrši poslednje obrede. Usput se vratio na brdo Tepejak,
gde se vratila Bogorodica. Rekla je Huanu da mu sveštenik neće trebati i da mu
je ujak potpuno izlečen. Rekao joj je da nije uspeo da ubedi episkopa i da mu
je potreban znak. Rekla mu je da ode na vrh brda i iseče cveće koje će tamo
naći. Huan je bio ispunjen sumnjom jer je brdo bilo neplodno od zimske
hladnoće. Međutim, otkrio je da je vrh brda ispunjen Kastinovim ružama. Skupio
ih je u svoju tilmu, napravljenu od kaktusove tkanine.
Episkopu je
doneo cveće i tilmu i rekao mu da je to znak. Prema crkvenim zapisima, kada je
Huan otvorio tilmu, na mestu cveća pojavila se slika Device Marije. Biskup je
verovao da se čudo dogodilo i da je Huan zaista video Devicu Mariju. Posle
Huanovih vizija, milioni Indijanaca prešli su u rimokatolicizam za samo tri
godine.
U skladu sa
Bogorodičinom željom, na brdu Tepejac je ubrzo podignuta svetinja sa slikom i
dalje izloženom. Crkva je dobila ime Gospa od Gvadalupe, po jednom selu u
Španiji. Tokom godina, crkva je dozvoljavala neke promene na slici, uključujući
zlatne uzde, heruvima i zelene, crvene i bele boje Meksika.
Od 1976.
godine slika se nalazi u posebnoj bazilici, a svake godine pet miliona ljudi
hodočasti. Ali otkad postoji, vodila se debata o tome da li je slika zaista
čudo. Međutim, mnogi vernici su sigurni da je lik Gvadalupe zaista čudo.
Istrage:Džodi
Smit je vanredni profesor filozofije na koledžu u Floridi i vodeći autoritet
slike. Već 1666. crkva je naručila grupu lekara i majstora umetnika Huana
Salguera da pregledaju sliku. On je zaključio da je slika na ispravnom tipu
platna kako je bila u legendi i da je do sada trebalo da se raspadne.
Džejms Rendi
je istraživač paranormalnog fenomena koji ima istu vrstu tkanine koja datira
oko 450 do 550 godina iz Perua. On, međutim, tvrdi da bi, kada bi se stavio u
okvir, mogao jako dugo da traje. Ali, u prvih sto godina, platno je bilo
izloženo visokoj koncentraciji vlage i soli, i da je to trebalo da izazove
raspad slike.
Godine 1789,
skeptičan sveštenik je naredio jedanaest umetnika da naprave jedanaest kopija
slike koristeći istu tkaninu, a za samo nekoliko godina, platno je bilo veoma
izlizano i oštećeno, za razliku od slike Gvadalupe.
U maju 1979,
Džodi Smit i Filip Kalahan su dobili dozvolu da vide sliku izbliza bez stakla,
i iako su delovi koji su kasnije bili naslikani bili okrnjeni i zatamnjeni, lice
je i dalje bilo veoma svetlo. Kada ju je proučavao pomoću lupe, nije bilo
pukotina, a posle toliko vekova na slici nije bilo starosti.
Džejms Rendi
tvrdi da nema konkretnih dokaza koji bi dokazali da je platno zapravo original.
Infracrvene fotografije su pokazale da je nedostajala donja skica, a da je i
postojala, verovatno bi je naslikala ljudska ruka. Praksa pravljenja skice pre
slikanja portreta traje stotinama godina unazad. Mnogi istražitelji veruju da
je tkanina originalna, dok drugi nisu baš sigurni
Нема коментара:
Постави коментар