Americki Tiger Line Flight 739 bio je Lokidov L-1049 Super Constellation vlasnistvo SAD vojske koji je nestao 16. marta 1962, u zapadnom Pacifiku . Avion je prevozio 93 američkih vojnika i 3 Južno Vijetnamca iz Travis Air Force Base u Kaliforniji u Sajgon , Vijetnam. Nakon sipanja goriva u Andersen vazduhoplovnoj bazi , Guam , Super Constellation je na putu za Clark Air Base u Filipinima jednostavno nestao. Svih 107 putnika su proglašeni nestalim i pretpostavlja se da su mrtvi.
Nestanak je aviokompanija pretvorila u jednu od najvećih vazdušnih i morskih pretraga u istoriji Pacifika. Vazduhoplovne snage i površinski brodovi američke vojske pretražili su više od 200.000 kvadratnih milja (520.000 km 2) u toku osam dana. Civilni Tanker je navodno posmatrao let i prijavili su da su na nebu videli veliku eksploziju.Predpodstavili su da je to bio verovatno nestali Super Constellation, iako hije pronadjen nikakav trag od olupine, niti su pronadjeni bilo kakvi ostaci olupine . Aeronauticki Odbor za civilno vazduhoplovstvo utvrdio je da je, na osnovu zapažanja tankera , verovatno leta 739 eksplodirao u letu, iako se tačan uzrok nije mogao utvrditi bez ispitivanja ostatke aviona.
Do danas, ovo je i dalje najgora nesreća u vazduhoplovstvu koji uključuje Lockheed Constellation seriju.
Avion je bio 5-godišnji Lockheed L-1049H Super Constellation sa ukupno 17.224 sati leta . Nosio je 11 Americkih civila članova posade i 96 vojnih putnika.
Super Constellation je nosio 93 obučenih Armi Rangers vojnika ka Južnom Vijetnamu. Njihova naređenja su bila da oslobode vojnike u Sajgonu koje su obucavale Vijetnamski trupe da se bore protiv Vijetnam Cong gerilaca. . Pilot je bio kapetan Gregori S. Tomas.
Osamdeset minuta nakon polaska, u 14:22 GMT, radio-vezom pilot je poslao rutinsku poruku i dao svoju poziciju kao 280 milja zapadno od Guama na koordinatama ( 13 ° 40'N 140 ° 0'E ). Avion je trebalo da dostigne 14 ° 00'N 135 ° 0'E at 15:30. U 15:39 radio operater Guama pokušao je da kontaktira let za izveštaj o poziciji, ali nije bio u stanju da uspostavi kontakt. Avion od tada niko nije video niti čuo za njega.
Usledila je istraga.
Zvaničnici mornarice izjavili da su da je nejverovatnije da se avion srušio bliže Guamu nego na Filipinima. U vreme nestanka, vreme je bilo vedro i more mirno . Mornarica, vazduhoplovstvo, obalske straže, a marinci zapoceli su opseznu potragu za nestalim avionom u tom području.
Tokom prva dva dana potrage, pretrazeno je 75.000 kvadratnih milja (190.000 km 2) okeana. Sekretar vojske Elvis Stahr rekao je novinarima da nisu odustali i da ne gube nadu da će avion biti pronađen te dase ulaze "maksimalni trud" za njegovo pronalazenje. Nakon četiri dana potrage, general-major Teodor R. MK iz 13. vazduhoplovnog puka je rekao da, iako su šanse za pronalaženje preživelih neizvesne, potrga ce se nastaviti "dok postoji nada."
U potragu su uključeni avioni Guama, Clark Fielda, Americka 7. flota, i vazduhoplovstvo na Okinavi . Nakon osam dana, pretraga je otkazana. Pretraga, koja je u to vreme bila jedna od najvećih koja se ikada odvijala na Pacifiku, pokrila je više od 200.000 kvadratnih milja (520.000 km 2) okeana.
I naravno kako to obicno biva pojavile su se i teorije zavere.
Let 739 je bio jedan od dva Tiger Line letova sa vojnim vezama koje su uništene pod sličnim okolnostima u istom danu. To je dovelo do sugestija da su to bile sabotaže i zavere.
Oba leta 739 i drugi avion, L-1049 Super Constellation, poleteli su iz Travis Air Force Base oko 09:45 PST u sredu 14. marta 1962, a kako se susreli sa poteškoćama nekoliko sati kasnije. Drugi avion je nosio "tajni vojni teret ", kada se srušio na Aleutianska ostrva i zapalio.
Pojavile su se razne spekulacije ističući neke od mogućih razloga za rusenje 2 aviona, uključujući i sabotaže ili oba aviona ili otmice leta 739 i putnika. Aviokompanija je insistirala da su to samo nagađanja i da nije bilo dokaza koji bi na bilo koji nacin podržali bilo koju od tih teorija.
Tanker SS TL Linzen, prijavio je da je video svetlost na nebu blizu očekivanog položaja aviona oko 90 minuta posle poslednjeg radio kontakta. Američki vojni zvaničnici opisali su kao "svetlost dovoljno jaka da svetli palubu broda,,. Tankera je primetio bljesak svetlosti oko 500 milja (800 km) zapadno od Guama, a odmah zatim pad dva crvena svetla u okean pri različitim brzinama.
Civilni Aeronauticki odbor istragom je utvrdio da su svedoci na brodu tankera takođe primetili svetlost na nebu, a brojni članovi posade primetili su dve vatrene lopte kako padaju u okean.
Zvaničnici su u toku istrage zakljucili da se eksplozija dogodila u avionu, sto je podrzavalo sve ranije teorije sabotaže. Izvršni potpredsednik operacij, rekao je za Associated Press da ipak stručnjaci smatraju da je nemoguće da se dogodi eksplozija na super-Constellationu u toku normalnog rada. Osim toga on je tvrdio da nije bilo ničega dovoljno moćnog da avion u potpunosti razbije a da ne ostanu tragovi, i da je "nešto nasilno moralo da se desi."
Zbir svih relevantnih faktora teži da pokaže da avion je uništen u letu. Međutim, zbog nedostatka dokaza koji potkrepljuju te tvrdnje Odbor nije bio u stanju da navede sa bilo kojim stepenom sigurnosti tačanu sudbinu N 6921C.
Misterija pada Americkog vojnog leta 739 ostala je jos uvek neresena.
Нема коментара:
Постави коментар