Mnogo neobjašnjivih događaja odigralo se tokom istorije ljudske civilizacije. Uprkos današnjoj tehnologiji, mnoge misterije su i dalje ostale nerešene, a stručnjaci i nauka nemaju odgovore na mnoga pitanja. I kad se dođe do rešenja, naučnici neka od njih ostave za sebe. Istorija čovečanstva prepuna je nerešenih misterija od kojih su neke više nego zastrašujuće i izazivaju veliku pažnju kako običnog sveta, tako i naučnika.Ako volite misterije o duhovima, vanzemaljcima, drevnim civilizacijama, cudnim bicima, neobicnim pojavama, neobjasnjivim nestancima, neresinim istorijskim zagonetkama..., onda ste na pravom mestu. Vodimo Vas na putovanje kroz svet Najvecih svetskih misterija. Zagonetni slučajevi i drevne misterije su pred Vama. Probajte da rešite ono što drugi nisu mogli.Pridruzite nam se.
Podelite sa nama vasa misteriozna i paranormalna iskustva.

Do you believe ?

UKOLIKO smatrate da citav tekst ili deo teksta ne odgovara istini, napišite svoje mišljenje, ili drugi tekst na istu temu, pošaljite nam i mi cemo to veoma rado postaviti na ovu stranicu.

среда, 9. фебруар 2022.

Slika Gospe od Guadalupe ( Lady of Guadalupe )

 


Slika Guadalupe je čudo koje se dogodilo kada je Devica Marija odštampala svoju sliku na tkanini u Meksiko Sitiju 1531. Od tada su milioni ljudi hrlili u grad da vide sliku. Prema crkvenim zapisima, priča je počela sa čovekom po imenu Huan Dijego koji je živeo sa svojim stricem u selu pet milja severno od Meksiko Sitija. Huan je bio jedan od retkih Asteka koji su bili preobraćeni u hrišćanstvo.

Jednog dana u decembru 1531, Huan je krenuo na misu kada je prošao pored podnožja brda zvanog Tepejak. Dok se približavao vrhu, čuo je da neko doziva njegovo ime i istog trenutka ga je preplavio božanski sjaj i pojavila se Devica Marija. Rekla je Huanu da želi da se izgradi hram na brdu Tepejak. Takođe je rekla da je on njen glasnik i da treba da kaže episkopu za hram. Rekao joj je da je on samo siromašni Indijanac i da ga vladika neće poslušati, ali ona mu je rekla da ima vere i ona je nestala.

Huan je, verujući da je doživeo čudo, otišao pravo u Meksiko Siti. U to vreme, to je bilo sedište Rimokatoličke crkve u novom svetu. Satima je čekao da se sastane sa biskupom Zumanigom, poznatim kao moćan, ali nežan čovek, koji se prema Indijancima odnosio sa ljubaznošću i poštovanjem. Huan je rekao biskupu da ga je poslala Devica Marija, koja je želela hram na brdu Tepejak. Biskup je bio skeptičan i rekao je Huanu da želi dokaz.

Huan se vratio kući, ali je sledećeg dana dobio dokaz. Njegov stric se razboleo i otišao je po sveštenika da izvrši poslednje obrede. Usput se vratio na brdo Tepejak, gde se vratila Bogorodica. Rekla je Huanu da mu sveštenik neće trebati i da mu je ujak potpuno izlečen. Rekao joj je da nije uspeo da ubedi episkopa i da mu je potreban znak. Rekla mu je da ode na vrh brda i iseče cveće koje će tamo naći. Huan je bio ispunjen sumnjom jer je brdo bilo neplodno od zimske hladnoće. Međutim, otkrio je da je vrh brda ispunjen Kastinovim ružama. Skupio ih je u svoju tilmu, napravljenu od kaktusove tkanine.

Episkopu je doneo cveće i tilmu i rekao mu da je to znak. Prema crkvenim zapisima, kada je Huan otvorio tilmu, na mestu cveća pojavila se slika Device Marije. Biskup je verovao da se čudo dogodilo i da je Huan zaista video Devicu Mariju. Posle Huanovih vizija, milioni Indijanaca prešli su u rimokatolicizam za samo tri godine.

U skladu sa Bogorodičinom željom, na brdu Tepejac je ubrzo podignuta svetinja sa slikom i dalje izloženom. Crkva je dobila ime Gospa od Gvadalupe, po jednom selu u Španiji. Tokom godina, crkva je dozvoljavala neke promene na slici, uključujući zlatne uzde, heruvima i zelene, crvene i bele boje Meksika.

Od 1976. godine slika se nalazi u posebnoj bazilici, a svake godine pet miliona ljudi hodočasti. Ali otkad postoji, vodila se debata o tome da li je slika zaista čudo. Međutim, mnogi vernici su sigurni da je lik Gvadalupe zaista čudo.

Istrage:Džodi Smit je vanredni profesor filozofije na koledžu u Floridi i vodeći autoritet slike. Već 1666. crkva je naručila grupu lekara i majstora umetnika Huana Salguera da pregledaju sliku. On je zaključio da je slika na ispravnom tipu platna kako je bila u legendi i da je do sada trebalo da se raspadne.

Džejms Rendi je istraživač paranormalnog fenomena koji ima istu vrstu tkanine koja datira oko 450 do 550 godina iz Perua. On, međutim, tvrdi da bi, kada bi se stavio u okvir, mogao jako dugo da traje. Ali, u prvih sto godina, platno je bilo izloženo visokoj koncentraciji vlage i soli, i da je to trebalo da izazove raspad slike.

Godine 1789, skeptičan sveštenik je naredio jedanaest umetnika da naprave jedanaest kopija slike koristeći istu tkaninu, a za samo nekoliko godina, platno je bilo veoma izlizano i oštećeno, za razliku od slike Gvadalupe.

U maju 1979, Džodi Smit i Filip Kalahan su dobili dozvolu da vide sliku izbliza bez stakla, i iako su delovi koji su kasnije bili naslikani bili okrnjeni i zatamnjeni, lice je i dalje bilo veoma svetlo. Kada ju je proučavao pomoću lupe, nije bilo pukotina, a posle toliko vekova na slici nije bilo starosti.

Džejms Rendi tvrdi da nema konkretnih dokaza koji bi dokazali da je platno zapravo original. Infracrvene fotografije su pokazale da je nedostajala donja skica, a da je i postojala, verovatno bi je naslikala ljudska ruka. Praksa pravljenja skice pre slikanja portreta traje stotinama godina unazad. Mnogi istražitelji veruju da je tkanina originalna, dok drugi nisu baš sigurni

Нема коментара:

Постави коментар