Avionske
nesreće su tragične, ali kada je u pitanju zavera, jednostavno ne možete da
sednete i prihvatite bilo koje objašnjenje koje vam se baci. Jedna takva
misteriozna avionska nesreća bila je nesreća Kašmirske princeze.
Ne, nije
bila princeza iz Kašmira. Bio je to iznajmljeni avion u vlasništvu Air India.
11. aprila 1955. godine, zbog eksplozije bombe, let se srušio u Južno kinesko
more. Nikada nije stigao do Džakarte, Indonezija, do svog odredišta. Šesnaest
osoba u avionu je poginulo u nesreći, dok su trojica preživela i zadobila
povrede.
U 09:25 GMT,
putnici i posada u aionu čuli su eksploziju, a kabina se ubrzo napunila dimom.
Lokacija požara bila je neposredno iza motora br. 3 što je navelo pilota da ugasi
navedeni motor kako bi sprečio da se zapali. Tri druga motora su još uvijek
radila što je pilotu dalo vremena da pošalje tri signala za pomoć pre nego što
im se radio ugasi. Njihova posljednja poznata lokacija u vazduhu bila je iznad
ostrva Natuna prije nego što su izgubili vezu.
Kapetan je
pokušao sleteti na more što je onemogućila kabina bez pritiska i prekinuti
strujni krugovi. Sa količinom dima koja je ispunila avion, prsluci za
spašavanje su žurno izdati, a posada je otvorila vrata za hitne slučajeve za
izlaze.
Desno krilo je prvo udarilo u površinu vode,
efektivno razbivši letelicu na tri dela. Preživjeli su samo inženjer
održavanja, navigator i prvi oficir, koje je kasnije pronašla obalska straža.
Istražitelji
smatraju da je eksplozija i nesreća nastala zbog tempirane bombe. Sumnja se da
je bombu u avion stavio tajni agent Kuomintanga u pokušaju atentata na kineskog
premijera Zhoua Enlaija. Međutim, meta bombe se nikada nije ukrcala u avion.
Propustio je let zbog hitne medicinske pomoći.
Ova hitna situacija bila je uklanjanje slepog creva. Tri dana nakon toga je ozdravio dovoljno za putovanje avionom i otputovao u Indiju da se sastane s premijerom Jawaharlalom Nehruom, a zatim u Burmu da se sastane s premijerom U Nu-om. Zatim je uspešno prisustvovao konferenciji Azija-Afro Bandung za koju su putnici na Kašmirskoj princezi prvobitno krenuli.
Čini se da
su mnogi istoričari zabeležili ovaj čudan razvoj događaja. Ovi incidenti su dovoljni
da dovedu do teorije zavere. Steve Tsang sa Univerziteta Oksford napisao je u
izdanju časopisa China Quarterly iz septembra 1994. da je "Zhou znao za
zaveru unapred i potajno je promenio svoje planove putovanja, iako nije sprečio
lažnu delegaciju manjeg kadra da zauzme njegovo mjesto."
Dan nakon
pada, kinesko ministarstvo inostranih poslova objavilo je saopštenje u kojem je
bombaški napad okarakterizirao kao "ubistvo od strane organizacija
specijalnih službi Sjedinjenih Država i Čang Kaj-šeka".
Dok su
vlasti Hong Konga uveravale da bomba nije postavljena na avion u Hong Kongu,
daljnja istraga policije Hong Konga otkrila je da je domar, Chow Tse-ming, iz
Hong Kong Aircraft Engineering Co. bio umešan u podmetanje bombe. Otkriveno je
da je Kuomintang regrutovao Chowa da pomogne u zaveri za ubistvo Zhou Enlaija.
Što se tiče
umešanosti SAD-a, CIA je priznala da je razmatrala atentat na Zhou Enlaija. Ali
Crkveni komitet je izvestio da ovi planovi nikada nisu odobreni i 'strogo
osuđivani' od strane Washingtona. Godine 1971. Zhou je direktno pitao Henryja
Kissingera o umešanosti njegove zemlje, na što je ovaj odgovorio negativno.
(Naravno, niko im u lice neće priznati da je njihova zemlja skovala zaveru da
nekoga ubije!)
Ova priča
se, međutim, ne završava samo sumnjom i oštrim ukorom počinilaca nesreće. Zavera
koja dovodi u pitanje Zhouovo znanje o zaveri ostaje. Bilo da je njegova odluka
tog dana bila sreća ili dobro promišljen pokušaj samoodržanja, životi izgubljeni
u nesreći ne čine ovaj drugi razlog opravdanim.
Нема коментара:
Постави коментар